درباره وضعیت خوابگاه دانشگاه‌های مالزی بیشتر بدانیم
تور مالزی و هتل های مالزی برای یک انتخاب آگانه در این سایت برای شما قرار گرفته است
تبلیغات
شارژ مستقیم
درباره وضعیت خوابگاه دانشگاه‌های مالزی بیشتر بدانیم
یک شنبه 25 فروردين 1392 ساعت 8:10 | بازدید : 786 | نویسنده : عشق سفر | ( نظرات )

به طور کلی‌ خوابگاه‌های دانشجویی در مالزی به دو دسته داخل و خارج دانشگاه تقسیم بندی میشود. در دانشگاه‌های دولتی خوابگاه‌ها عمدتا در داخل دانشگاه واقع شده اند، در حالیکه در دانشگاههای خصوصی به علت محدودیت فضا از واحد‌هایی‌ در بیرون دانشگاه استفاده میشود.

1- خوابگاه‌های داخل دانشگاه ها:
معمولا یک اتاق که به صورت یک یا دو نفر ارایه میشود. وسایل اولیه از جمله میز، تخت و کمد در این اتاقها برای دانشجو فراهم است. بیشتر اتاقها بدون کولر گازی و با پنکه سقفی بوده و از سرویس دستشویی و حمام مشترک بهره می برند. هزینه تقریبی یک اتاق یک نفره از خوابگاه‌های داخل دانشگاه ها حدود 400-500رینگیت است.
2- خوابگاه‌های بیرون دانشگاه:
بیشتر دانشگاه‌های خصوصی مالزی برای اسکان دانشجویان از واحد‌های آپارتمانی بهره می برند. بدین صورت که یک دانشگاه تعدادی واحد آپارتمان (مثلا 100واحد) از یک مجتمع مسکونی را اجاره کرده و در اختیار دانشجویان قرار میدهد. واحد‌ها عمدتا 3خوابه با وسایل کامل و کولر گازی هستند و با نظر دانشگاه به 3تا 5نفر اجاره داده میشوند. هزینه یک اتاق یک نفره در خوابگاه‌های بیرون دانشگاه به طور تقریبی 500-800رینگیت می‌باشد.

اجاره اتاق یا آپارتمان به صورت شخصی‌:
از آنجایی که هزینه خوابگاه‌ها در دانشگاه‌های مالزی نسبتا بالا است و وضعیت و امکانات رفاهی هم در سطح ایده‌ال نیست، بیشتر دانشجویان ترجیح میدند به صورت شخصی‌ نسبت به اجاره اتاق یا یک واحد اقدام نمایند. بهترین حالت زمانی‌ است که شما به همراه 1یا 2نفر از دوستان خود یک واحد آپارتمان را به صورت کامل (با وسایل یا بدون وسایل) اجاره کنید. در این صورت هزینه اجاره برای هر فرد در حدود هزینه خوابگاه بوده و سطح رفاه از خوابگاه بسیار بالاتر می‌باشد.

اما اگر شما هنوز دوستی در مالزی ندارید و نیاز به اجاره یک اتاق دارید 2راه پیشنهاد میشود: اول اینکه از تجربه دانشجویان قدیمی‌ برای پیدا کردن یک اتاق مناسب استفاده کنید. اصولا در مناطق دانشجویی اجاره اتاق مرسوم هست و ممکن است در دانشگاه هم با آگهی‌‌های زیادی در این مورد مواجه شوید. اما راه دوم این است که شما یک واحد آپارتمان را اجاره کنید و سپس نسبت به اجاره دادن 1یا 2اتاق دیگر آن اقدام کنید.

نکته مهم : هر کدام از مورد بالا را برای اسکان در نظر بگیرید، باید توجه کنید که در بدو ورود نیاز به اسکان موقت خواهید داشت. بنابراین از دانشگاه بخواهید شما را برای اسکان موقت (حدود 100روز) راهنمایی کند. در بعضی‌ از دانشگاه‌ها خوابگاه موقت در نظر گرفته شده است ولی‌ در بیشتر موارد دانشجو چند روز اول را در هتل باید بگذراند.
 



موضوعات مرتبط: تحصیل در مالزی , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
تور مالزی
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تور مالزی و آدرس malaysia20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 494
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 84
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 481
:: بازدید ماه : 3378
:: بازدید سال : 12170
:: بازدید کلی : 139610